Zamień tych kilka produktów na zdrowsze wersje w swojej kuchni.

Zamiast słodyczy i słodkiego pieczywa sięgaj po owoce. Oprócz energii pochodzącej z węglowodanów owoce przynoszą ze sobą witaminy i minerały niezbędne organizmowi do prawidłowego funkcjonowania, a także błonnik pokarmowy zapewniający poczucie sytości. Również zamiast chleba i innych produktów zbożowych sięgaj po owoce i warzywa. Na przykład zamiast bułki na kanapkę możesz użyć liści kapusty lub sałaty, albo też papryki lub cukinii. Kurżetkami możesz również zastąpić makaron, używając ‚temperówki’ do warzyw czyli tak zwanego spiralizera. W roli ryżu świetnie sprawdza się kalafior.

Nabiał nie jest zdrowy dla człowiekaMleko zawiera dwie problematyczne substancje jakimi są laktoza oraz kazeina. Obie ciężko strawne i problematyczne. Zastąp więc mleko krowie lżejszym mlekiem roślinnym, na przykład migdałowym, kokosowym lub mlekiem z nasion konopi. Postaraj się też ograniczyć masło – wypróbuj awokado czyli masło bogów!

Oleje rafinowane to kolejny produkt, który należy wykluczyć. Sięgnij po olej kokosowy do smażenia i pieczenia, który jest nie tylko odporny na wysoką temperaturę, ale również ma wiele korzystnych wartości prozdrowotnych. Do zimnych potraw jak na przykład sałatki lub domowy majonez polecam oliwę z oliwy.

Sól spożywcza jaką kupujesz w sklepie zazwyczaj jest bardzo zanieczyszczona. Sól zatrzymuję też wodę w organizmie. Sól jest niezbędna dla organizmu jednak wiele gotowych produktów zawiera więcej soli niż to wskazane, w związku z tym należało by ograniczyć sól z innych źródeł. Jeśli nie kupujesz przetworzonej żywności niewielkie ilości soli himalajskiej nie są problemem jednak pamiętamy, że w kuchni można też użyć innych przypraw i przede wszystkim ziół.

Spróbuj zastąpić tych kila produktów w swojej kuchni a Twoje zdrowie Ci podziękuje 🙂