Pomysł na śniadanie lub pyszną odżywczą przekąskę. Zielony koktajl z liśćmi szpinaku, posypany nasionami chia. Świetny sposób by wprowadzić do swojej diety dobroczynnej zieleniny 🙂

Składniki na jedna porcje:

  • 1 dojrzały banan (mrożony sprawi, że koktajl będzie gęstszy)
  • 1 jabłko
  • 1 mała marchewka (nie bój się, smoothie bedzie nadal zielony a marchewka doda witamin i słodkiego posmaku)
  • 2 kulki zamrożonego szpinaku (możesz użyć 2 garści świeżych liści)
  • 100mln mleka roślinnego (z nasion konopi, migdałowego lub kokosowego lub też poprostu wodę – jeśli używamy świeże owoce i szpinak proponuję 50mln mleka lub wody oraz kilka kostek lodu by zapewnić gęstą konsystencję)
  • Sok z połowy cytryny
  • 1 łyżka miodu (opcjonalnie – można poprostu pominąć lub zastąpić mała porcją owoców, ja użyłam smoczy owoc, który wykorzystałam też do ozdobienia miseczki)

Wszystkie składniki blendujemy w robocie do uzyskania jednolitej masy. Przelewamy do miseczki i posypujemy niasionami chia. Mozna też dodaj migdały lub inne orzechy. Banan oraz agody lub borówki wygladają bardzo apetycznie ułożone do okoła  naczynka i zapraszają do jedzenia, a wiec smacznego.

zobacz też przepisy na inne koktaile:

   Kiwi/melon

Śniadanie mistrzów - zielony smoothie Zielony koktajl z pietruszką

 Koktajl z owocami jagodowymi